09123196703
ایران، شهریار
719 00201_main Shot_01_therapur Cool Pillow

بالش مناسب و کیفیت خواب

 بالش مناسب و کیفیت خواب

بالش مناسب و کیفیت خواب،بالش یا بالشت وسیله ای است به شکل کیسه چهارگوش که آن را با ماده نرمی مثل پر، پنبه، الیاف یا اسفنج پر کرده و در هنگام خواب یا استراحت سر را روی آن می گذارند .

چرا باید در نحوه ی انتخاب بالش برای خواب باید دقت فراوان داشته باشیم؟ زیرا بالش نامناسب می تواند بر کیفیت خواب ما اثر شگرفی بگذارد .بالش

بالش

بالش مناسب خواب بهتر وراحت تری برای شما به ارمغان می آورد

اگه درمورد این واقعیت که ما یک سوم عمرمون رو تو خواب به سر می بریم فکر کنیم شاید به نظرمون عجیب برسه چرا درصد بیشتری از درآمدمون رو به وسایل مربوط به کالای خواب اختصاص نمی دهیم.

بعضی مردم مشکلی با خرج کردن پول هاشون برای اسباب خونه و ماشین ها ندارند اما وقتی که نوبت به تختشون می رسه خساست به خرج می دند.

شاید بهتر باشه مقدار بیشتری از بودجه تون رو برای تزئینات تخت خواب تون و مهم ترین قسمت اون یعنی تشک و بالشت صرف کنید، شاید بتونید با تشک کنار بیاید اما بالشت شما برای اینکه خواب خوبی داشته باشید، می تونه بسیار نقش کلیدی ایفا کنه.

بالش مناسب و کیفیت خواب
بالش مناسب و کیفیت خواب

بالشت شما چطور روی کیفیت خوابتون تاثیر میذاره؟
بالشت علاوه بر این که می تونه راحتی شما رو فراهم کنه، از گردن و ستون فقرات شما هم مواظبت می کنه.

اما یک بالشت نامناسب می تونه پوزیشن مناسب شما رو خراب کنه که باعث میشه تمام شب رو به غلط زدن و بی خوابی بگذرونید .

وقتی که گردن و ستون فقرات شما در حالت نامناسب قرار می گیرند، درد و گرفتگی در این ناحیه بوجود میاد و حتی می تونه تنفس شما رو هم تحت تاثیر قرار بده و در نتیجه یک خواب واقعا بد نصیبتون می شه .

نحوه خوابیدن شما نوع بالش رو تعیین می کنه
ابتدا شما باید ببینید که پوزیشن خوابیدن تون به چه صورته. بعضی ها به پهلو می خوابند، بعضی ها به بشت، بعضی ها هم روی شکم و بعض ها هم به حالت جنینی که توی شکم مادرش قرار داره، می خوابند .

اگه شما به پهلو می خوابید، یک بالشت سفت انتخاب کنید، تا سر و گردن شما رو با ستون فقرات به طور موازی قرار بده، درست مثل وقتی که در حال ایستاده هستید .
اگه به پشت می خوابید، می تونید از یک بالش نازک تر استفاده کنید، بدون اینکه سرتون رو به جلو متمایل کنید.

همچنین باید بالشی رو انتخاب کنید که برای قرار گرفتن گردن، قوس بیشتری داشته باشه .
اگه روی شکم تون می خوابید، یک بالش خیلی نازک انتخاب کنید، تا سرتون رو از حالت استانداردش خارج نکنه و از فشار آوردن به گردن تون جلوگیری کنه .


چه چیزی باعث میشه یک بالش خوب باشه؟

کارشناسان بر این اعتقادند ، بهتره هر 12 الی 14 ماه یکبار اون ها رو تعویض کنید.

حتی یک بالشت خوب پر شده از پر هم در صورتی که از شکل اصلیش خارج شد، باید زود تعویضش بشه .
چگونه بالش خود را تست کنید؟ یک آزمایش خوب وجود داره و اون هم اینه که بالش رو روی یک سطح سفت قرار بدید و با فشردن هوای داخلش اون رو به نصف برسونید. اگه بالش بعد از رها کردن به حالت عادی برگشت، به این معنیه که هنوز قابل استفاده ست.

بالشی که بیش از حد استفاده شده بعد از رها کردن به حالت فشرده باقی می مونه و به شکل قبل برنمی گردد .

بالشت مناسب و کیفیت خواب
بالش مناسب و کیفیت خواب

برای خوابیدن به چه تعداد بالش نیاز داریم؟
با توجه به پوزیشن خوابیدن شما و اگر که بالش درجه یک انتخاب کرده باشید، یک بالش برای خوابیدن کافیه.

استفاده دو بالش می تونه سرتون در حالت غیر عادی قرار بده و باعث ناراحتی گردن و ستون فقرات بشه و در نهایت موجب درد و تشدید اون می شه. همچنین مهمه که بدونید قرار گرفتن سر در حالت نامناسب ممکنه تنفس شما رو تحت تاثیر قرار بده و موجب اختلال خواب و حتی سردرد در طول روز بشه. بالش دوم در صورتی می تونه مفید باشه که برای قرار گرفتن بین پاها به منظور کاهش فشار روی کمر،استفاده بشه .
بالش یکی از وسایلیه که باید به اون توجه داشت. در حال حاضر مردم در این فکر هستند که چه مقدار تشک برای خواب مهمه، اما تحقیقات نشون میده که نیاز هست بالش هم جزوی از این معادله قرار بگیره.

حالا امیدوارم بتونید درک کنید که انتخاب بالش مناسب چه اندازه مهمه و می تونه بهترین خواب رو برای شما به ارمغان بیاره .

چه جنسی از بالش مناسب تر است؟
1) بالش هایی که از پَر، پُر شده است به نسبت نرم تر و البته گران ترند. شما اگر طرفدار بالشی سفت هستید، می توانید از بالش تمام پر یا مخلوط پر و کرک استفاده کنید. فقط اگر دچار حساسیت یا آلرژی هستید بالش پر را به شما توصیه نمی کنیم .

2) بالش هایی که از الیاف پلی استر پر شده اند، نازک و نرمند و قیمت مناسبی دارند ولی این گونه از بالش ها در اثر شست و شو دچار برآمدگی می شوند که می تواند برای گردن مضر باشد .

3) بالش های اسفنجی که بسیار نرم و گران هستند و شکل های منحنی مانندی دارند که پس از مدتی خوابیدن روی آن حالت سر را به خود می گجیرند ولی بالش های اسفنجی نیز پس از مدتی استفاده و شست و شو جمع می شوند. پس بهتر است پس از مدتی استفاده از بالش، برای راحتی و آسودگی بیشتر آن را عوض کنید .

برای دیدن بالش های بروسا اینجا کلیک کنید.

کمک می خوایین؟ بپرسین