09123196703
ایران، شهریار
تفاوت مموری فوم

تفاوت مموری فوم هوشمند چیست

تفاوت مموری فوم هوشمند چیست

تفاوت مموری فوم هوشمند چیست ،با سایر فوم ها،مموری فوم را به نام فوم ویسکو الاستیک (Visco Elastic Foam) نیز، می‌شناسند که اولین‌ بار درسال 1970 میلادی با هدف استفاده در شاتل‌های فضایی ناسا طراحی و تولید گردید. هدف از به کارگیری این فوم، راحتی هرچه بیشتر فضا نوردان در هنگام پرواز و جلوگیری از کوفتگی ناشی از فشار ثقل روی بدن آنها بود. این فنآوری به تدریج در ساخت انواع بالشت و تشک خواب و سایر محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره به کارگرفته شده است.

مموری فوم هوشمند
تفاوت مموری فوم هوشمند چیست

تفاوت مموری فوم هوشمند یا مموری  با سایر فوم ها در چیست؟

هنگامی که با دست به یک فوم معمولی فشار وارد می‌کنید، بلافاصله پس از برداشتن دست، فوم سریعا به‌حالت اولیه خود بازمی‌گردد که این به‌معنای انتقال کامل نیروی وارد شده به فوم توسط دست در جهت عکس به سمت دست در کسری از ثانیه است که دارای شدت بالایی نیز هست.

در مموری فوم بازگشت فوم به حالت اولیه با تاخیر زمانی انجام می‌شود، در نتیجه نیروی وارده پس از برداشتن دست از روی فوم هوشمند در زمان بیشتری برمی‌گردد که شدت نیروی برگشت شده بسیار کمتر از فوم‌های معمولی و از طرفی نیروی برگشت در یک نقطه متمرکز نمی‌شود.

تفاوت دیگر فوم‌های مموری الاستیک با فوم‌های معمولی، مربوط به حساسیت این فوم‌ها به درجه حرارت است.

اگر دو فوم مموری و معمولی در محل سردی در یک اتاق قرارگیرند هردو سخت می‌شوند ولی به‌محض تماس بدن با مموری فوم ، درجه حرارت بدن فوم را به حالت اول برمی‌گرداند و ظرف چند ثانیه قالب بدن را به خود می‌گیرد و این امر باعث می‌شود نیروی برگشت‌شده در مموری فوم  روی سطح مورد تماس بدن تقسیم شود.

مموری فوم های جدید، با تکنولوژی پیشرفته و راحتی بسیار زیاد مورد توجه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشک هستند اگر شما جزو افرادی هستید که تشک های مموری فوم را ترجیح می دهید، در اینجا چند نکته کلیدی برای تعیین نوع مموری فوم بررسی می گردد.

نکات مهم در گزینش مموری فوم با کیفیت

تفاوت مموری فوم هوشمند با سایر فوم ها
تفاوت مموری فوم هوشمند چیست

درجه سفتی

یک مموری فوم می تواند به سختی سنگ یا به نرمی پر باشد.

سختی مموری فوم برای افراد ب وزن های متفاوت یکسان نیست. لایه بالایی در مموری فوم ها می تواند نرم باشد و لایه های زیرین سفت تر باشند.

این نوع پیکره بندی مموری فوم ها بیشتر بر افرادی که وزن بیشتری دارند متمرکز است. از سوی دیگر اگر لایه پایینی بیش از حد نرم باشد، در افراد سنگین وزن منجر به برآمدگی تشک در برخی حالات خوابیدن و آسیب به ستون فقرات خواهد شد.

افرادی که به پهلو می خوابند نقاط فشار بیش تری نسبت به افرادی که به پشت می خوابند به تشک هایی با سفتی یکسان وارد می کنند. بنابراین هنگام انتخاب مموری فوم تشک باید به نحوه خوابیدن خود دقت کنید.

 

وزن افراد

تراکم یا چگالی همان وزن مموری فوم است که در میزان قدرت و دوام مموری فوم تأثیرگذار است. تراکم مموری فوم می تواند از یک تا هفت پوند بر فوت مربع باشد.

اغلب افراد تراکم استاندارد برای دوام بیشتر مموری فوم را 5 پوند بر فوت مربع می دانند اما هم اکنون شرکت های تولید کننده تشک ضمانت نامه های بالاتری را برای محصولات با تراکم پایین تر ارائه می دهند.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا تکنولوژی تولید فوم پیشترفتی داشته که فوم های با تراکم و هزینه خرید کمتر بتوانند به اندازه کافی مناسب باشند یا فروشندگان فقط برای افزایش فروش فوم های با تراکم کمتر، ضمانت نامه های بالاتری برای آن ها ارائه می دهند؟

متأسفانه تنها باید منتظر گذر زمان و بازخورد مصرف کنندگان این مموری فوم ها باشیم.

تفاوت مموری فوم هوشمند چیست
تفاوت مموری فوم هوشمند چیست

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری فوم (میزان قابلیت فوم برای بازگشت به حالت اولیه) یکی از عوامل تعیین کننده است. هم اکنون تشک های هیبریدی تولید شدند که شخص در اولین لایه آن ها فرو می رود و لایه دوم آن ها شخص را به حالت اولیه بر می گرداند.

 

 گردش هوا

گردش هوا در مموری فوم
تفاوت مموری فوم هوشمند چیست

بسیاری از مواد اولیه مموری فوم های سنگین تر تکنولوژی سلولی بسته ای دارند که مانع از جریان هوای مناسب شده و در نتیجه منجر به گرم شدن تشک در زمان خواب می شوند.

برخی از کمپانی ها با تزریق ژل به مموری فوم ها به آن ها این امکان را می دهند که جریان هوا به راحتی عبور کرده تشک خنک بماند.

با این حال انتقاداتی بر این تکنولوژی وارد است و این ژل ها تنها برای زمان کوتاهی می توانند تشک را خنک نگه دارند و پس از گذشت مدت کوتاهی گرم تر از مموری فوم های قدیمی می شوند.

فوم های سازگار با محیط زیست

در زمان انتخاب یک تشک مموری فوم، باید به این نکته توجه کنید که برخی از تشک های مموری فوم دارای رایحه شیمیایی هستند که ممکن است برای برخی از کاربران خوشایند نباشد.

با این حال به نظر می رسد که برخی از کمپانی ها برای رفع این مشکل راه حل هایی یافته اند که هم اکنون ادعا می کنند که تشک های آن ها سازگار با محیط زیست هستند و منجر به انتشار هیچ گاز یا رایحه ای نمی شوند.

لایه ها ی مختلف

تفاوت مموری فوم هوشمند ،همانطور که قبلاً هم گفته شد، مموری فوم های بسیاری از بیش از دو لایه ساخته شده اند.

هر لایه می تواند وظیفه متفاوتی را بر عهده داشته باشد و هر چه لایه ها بیشتر باشند، احتمال فرو رفتن و گود شدن تشک کمتر خواهد بود.

با این حال همانطور که تعداد زیاد لایه های سفت منجر به زیاد سفت بودن تشک یا گود شدن آن می شوند، تعداد زیاد لایه های نرم نیز منجر به کاهش پشتیبانی و استقامت و فرو رفتن تشک می گردند.

گارانتی

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، تشک های با تراکم بالاتر دوام بیشتری دارند اما نکته مهم این است که کیفیت و انعطاف پذیری (حالت برگشت پذیری) آن ها نیز حفظ شود مهم است. تفاوت مموری فوم هوشمنداگر چه این واقعیت که کمپانی های با تجربه محصول خود را به مدت طولانی تری ضمانت می کنند یک نشانه خوب هست اما باید به مواردی که تحت پوشش ضمانت قرار می گیرند نیز توجه کرد.

با کالای خواب بروسا راحتی که شایسته اش هستید را تجربه کنید.

 

کمک می خوایین؟ بپرسین