09123196703
ایران، شهریار
تمرین شکرگذاری برای خواب بهتر4

تمرین شکرگزاری برای خواب بهتر

تمرین شکرگزاری برای خواب بهتر

تمرین شکرگزاری برای خواب بهتر ،خواب خوبی ندارید؟

سپاسگزارتر بودن و تمرین قدرشناسی می تواند به کم خوابی کمک کند؟

علم می گوید بله!

اگرچه سلامت روان نمی تواند یک راه حل همه جانبه داشته باشد ، اما مطالعات نشان داده است که تمرین قدرشناسی می تواند به خواب بهتر ما کمک کند.

شاون آچور ، محقق و نویسنده هاروارد ، در مصاحبه ای با Inc.com گفت: “چیزی ساده مانند نوشتن سه چیز  هر روز برای 21 روز متوالی که از آنها سپاسگزار هستید ، به طور قابل توجهی سطح خوش بینی شما را افزایش می دهد ، و این برای شش ماه آینده تحقیقات ،شگفت انگیز است.

شکر گزاری برای خواب بهتر
شکر گزاری برای خواب بهتر

 

در تحقیقی که توسط دانشگاه ایندیانا و به سرپرستی پراتک کینی انجام شد ، به 43 شرکت کننده مبتلا به اضطراب و افسردگی تمرین قدردانی داده شد.

نیمی از شرکت کنندگان مجبور شدند نامه ای تشکرآمیز برای افرادی که سه ماه دوستشان داشتند بنویسند. پس از این دوره ، هر 43 شرکت کننده مجبور به اسکن مغزی شدند.

مشاهده شد كه شركت كنندگانی كه مأموریت سپاسگزاری را انجام داده بودند با موفقیت فعالیت بیشتری در مغز نشان دادند همچنین ، آنها حتی بعد از دو هفته پس از تعیین تکلیف ، احساس خوشبختی می کردند.

این بدان معناست که این وظیفه نه تنها عمیق بوده بلکه از نظر تأثیرات نیز طولانی مدت بوده است.

این واقعیت که تمرین شکرگزاری باعث شادی و نشاط شما می شود ثابت شده است ، اما چگونه در خواب کمک می کند؟

در مطالعه ای دیگر ، روانشناسان رابرت ایمونز و مایکل مک به افرادی که دارای مشکلات عصبی-عضلانی هستند ، وادار کردند که هر شب قبل از خواب به مدت سه هفته چیزهایی را که از آنها سپاسگزار هستند ، ذکر کنند.

در پایان این تمرین ، شرکت کنندگان خواب خوب را هم از نظر کیفیت گزارش دادند.

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بتوانید قدردانی را برای خواب بهتر به زندگی وارد کنید.

روزنامه نگاری سپاسگزاری را ، یک مراسم شبانه قرار دهید

هر شب قبل از اینکه zzz بخوابید  ، ژورنال خود را بیرون بیاورید و حداقل سه موردی را که به خاطر آنها ممنون هستید یادداشت کنید. این به دو روش کمک می کند.

یکی ، شما در حال تمرین قدردانی هستید و روز خود را با یادداشت خوبی به پایان می برید.

دو ، شما از دستگاه های الکترونیکی دوری می کنید و بنابراین از نور آبی آنها که با تأخیر در خواب مانع خواب می شود ، اجتناب می کنید.

هر هفته با کسی تماس بگیرید و از او تشکر کنید

تمرین شکرگذاری برای خواب بهتر2
تمرین شکرگزاری برای خواب بهتر

لیستی از افرادی که دوستشان دارید و حضورشان را بیشتر از همه گرامی می دارید ، تهیه کنید.

اکنون هر هفته به یک نفر در آن لیست تماس بگیرید و با او گپ بزنید. به آنها بگویید که چقدر زندگی شما را زیبا می کنند و چقدر از داشتن آنها سپاسگزار هستید.

آوردن لبخند به لب شخص دیگری ، به خصوص شخصی که از او مراقبت می کنید ، باید شما را نیز خوشحال کند.

هر ماه یک نامه ارسال کنید

تمرین شکرگذاری برای خواب بهتر3
تمرین شکرگزاری برای خواب بهتر

کسانی که آنها را تحسین می کنید اما با آنها دوست نیستید ، برای آنها ایمیل ارسال کنید تا به شما بگویند چقدر از همه الهام بخشی که به شما داده اند سپاسگزار هستید.

هر ماه یکبار برای بتهای خود نامه ارسال کنید زیرا آنها زندگی شما را حتی بدون شناختن شما زیبا می کنند.

علاوه بر اینکه می توانید قدردانی برای خواب بهتر را امتحان کنید ، می توانید روی برخی از محصولات خواب سرمایه گذاری کنید که به شما کمک می کند تا بهتر استراحت کنید. برای بررسی آنها ، از اینجا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک می خوایین؟ بپرسین