09123196703
ایران، شهریار
چرت طولانی مدت

نه به چرت های طولانی

مدت بهینه چرت زدن های روزانه

نه به چرت های طولانی ،چرتهای روزانه در بیشتر خانوارهای ایران یک امر معمول است.

گفته می شود شما را جوان می کند و برای نیمه دوم روز آماده می کند.

چرت زدن چندین فواید برای سلامتی دارد. با این حال ، آیا شرایطی وجود دارد که چرت زدن خوب نیست؟

اثرات منفی چرت زدن چیست؟ آیا مدت زمان چرت زدن ارتباطی با کیفیت خوابی که در شب می گیرید دارد؟

آیا در طول روز چرت زدن بیش از حد ، آیا تأثیر منفی بر خواب شبانه شما دارد؟

بگذارید پاسخ همه این سالات و موارد دیگر را در پست امروز پیدا کنیم.

چرت طولانی
چرت طولانی

اثرات مدت زمان چرت زدن

مطالعات نشان می دهد گرچه چرتهای پر قدرت (یک چرت 20 دقیقه ای) می توانند مفید باشند ، چرتهای طولانی تر می گویند چرتهای 2 ساعته هر روز ، می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد.

این می تواند ساعت داخلی بدن شما را گیج کند ، به همین دلیل بسیاری از مردم شکایت می کنند “وقتی چرت می زنم شب نمی توانم بخوابم”.

طبق یک مطالعه ، شرکت کنندگان در خواب گزارش دادند که به جای احساس شادابی و شارژ مجدد ، بعد از چرت های طولانی در طول روز احساس بی حالی را تجربه کردند.

چرت های کوتاه یا طولانی

مطالعه دیگری نشان داد که در حالی که چرت هایی که بین 20 تا 30 دقیقه و نه یک دقیقه بیشتر طول می کشید ، عملکرد شناختی مغز را افزایش می دهد ، چرت هایی که طولانی تر بودند باعث کیفیت پایین خواب و قطع خواب شبانه می شوند.

جنبه دیگر چرتهای روزانه که برای تعیین اینکه آیا مفید خواهد بود یا خیر ضروری است ، منظم بودن آن است.

چرت زدن منظم در طول روز برای استراحت سودمند است. با این حال ، اگر عادت شما نامنظم باشد ، حتی چرت های کوتاه می توانند خواب شما را تحت تأثیر قرار دهند ، که به نوبه خود برای سلامتی شما مضر است.

چرت های طولانی بعد از ظهر می تواند منجر به اینرسی خواب شود ، این احساس تحریک ناآرامی است که پس از بیدار شدن از خواب خود احساس می کنید.

این اتفاق می افتد زیرا یک چرت طولانی می تواند شما را در مراحل عمیق خواب قرار دهد ، و بنابراین وقتی این کار قطع می شود ، احساس می کنید که عادتی بزرگ است.

از طرف دیگر ، صرف یک چرت 20 دقیقه ای شما را در مراحل عمیق خواب قرار نمی دهد و بنابراین هنگام بیدار شدن احساس شادابی می کنید.

عیب دیگر چرتهای طولانی بعد از ظهر این است که ،بدهی خواب شما بهم می ریزد.

بدهی خواب ما از لحظه بیدار شدن از صبح شروع به جمع شدن می شود.

وقتی شب می خوابیم ، آن بدهی را پرداخت می کنیم و صبح تازه با یک تخته سفید بی حساب از خواب بیدار می شویم.

اگر مقداری بدهی خواب پرداخت نشده دارید ، چرت زدن به شما کمک می کند زیرا خیلی زود بیدار شده اید یا خواب شبانه شما قطع شده است.

با این حال ، اگر بعد از ظهر بیش از حد بخوابید ، بیش از بدهی خواهید خوابید و بنابراین شب به سختی می توانید بخوابید.

اختلال در خواب شبانه می تواند خطرناک باشد زیرا باعث مشکلات جدی سلامتی مانند بی خوابی ، افسردگی ، مشکلات مزمن قلب و غیره می شود.

اگر کسی هستید که از چرت بعد از ظهر خود لذت می برید ، دیگر جای نگرانی نیست.

فقط مطمئن شوید که طول آنها 20 دقیقه بیشتر نیست و این زمان طلایی چرت زدن است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک می خوایین؟ بپرسین