09123196703
ایران، شهریار
Bosa Clean

نحوه تمیز کردن تشک

نحوه تمیز کردن تشک

توصیه می شود حداقل سالی دو بار تشک خود را بشویید. نکاتی درباره نحوه تمیز کردن تشک:

  • چگونه به از بین بردن لکه های روی تشک کمک کنیم
  • چگونه تشک خود را عمیق ترتمیز کنید
  • نکاتی درباره نحوه تمیز نگه داشتن تشک

چگونه یک تشک را تمیز کنیم

تشک ها در منزل مانند سایر لوازم می‌توانند در معرض گرد و غبار ،عرق و … قرار بگیرند. نه تنها این موارد اگر در محیط مرطوب تر زندگی می کنید، بیشتر عرق خواهید کرد. بنابراین یاد بگیرید چگونه تشک خواب خود را به تنهایی تمیز کنید و به (تمیز نگه داشتن اتاق خواب )خود که یک جنبه اساسی برای زندگی سالم است کمک کنید.

نکاتی درباره تمیز کردن تشک

اولین کاری که در این رابطه باید انجام دهید، در اوردن و جدا کردن ملحفه، رو تختی و بالش از تشکتان هست، در اینجا چند نکته هست که باید در نظر بگیرید:

از جارو برقی استفاده کنید

ابتدا جارو برقی خود را تمیز کرده ،واز بالای تشک به سمت پایین شروع به جارو کردن شوید و همین کار را از همه طرف های تشک انجام دهید.

جوش شیرین

به دلیل عرق کردن و موارد دیگر به ویژه موقعی که بچه یا حیوان خانگی دارید، بوها ممکن است از تشک شما به مرور زمان سرچشمه بگریند. در این موارد بعد از جارو کردن تشک،جوش شیرین روی تشک پاشیده و با استفاده از یک برس نرم پودر را روی تشک بمالید و سپس ۱۰ دقیقه بگذارید تا بماند سپس با جارو برقی پودر جوش شیرین را جارو کنید.

پاک کننده آنزیمی

لکه های مختلفی وجود دارد که ممکن است روی تشک شما بماند، مانند لکه های خون، لکه های ادرار و موارد مشابه. وقتی به محض وقوع نتوانید آنها را تمیز کنید ، می توانند باعث تغییر رنگ روی تشک شما شوند.

برای تمیز کردن لکه های تشک ، می توانید از یک پاک کننده آنزیمی یا پاک کننده بوی خانگی مبتنی بر آنزیم بر روی لکه استفاده کنید. این محصول معمولاً برای از بین بردن لکه های روی تشک کافی است. همچنین می توانید با مخلوط کردن یک فنجان آب گرم و یک قاشق چایخوری از (مواد شوینده ملایم ظرف) ، محلول تمیز کردن خود را تهیه کنید.


تمیز کردن تشک


چگونه به از بین بردن لکه های روی تشک کمک کنیم

لکه های روی تشک بعضی اوقات می توانند یک دنده باشند. اما این بدان معنی نیست که شما حتی نمی توانید بدترین حالت خشک را از بین ببرید. خوشبختانه چند راه حل وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. راه حل هایی که به خلاص شدن از شر لکه های روی تخت به شما کمک می کند. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید:

سرکه سفید مقطر

سرکه سفید را با ابپاش به جوش شیرین و محل لکه مورد نظر اسپری کنید. همانطور که قبلا توضیح داده شده جوش شیرین از بین برنده بوی بد هست که با سرکه واکنش نشان می دهد. سپس جوش شیرین اضافه را پاک کرده و به محلول اجازه دهید چند ساعت روی تشک شما باقی بماند. این کار نه تنها باعث می شود که جوش شیرین به انجام ترفند خود بپردازد بلکه می تواند تمیز کردن لکه‌های تشک را نیز برای شما راحت تر کند.

اب اکسیژنه

راه دیگر برای کمک به از بین بردن لکه ها روی تشک ها ، اب اکسیژنه است که دارای خاصیت سفید کننده ای است که می تواند ظاهر لکه های روی تخت شما را کاهش دهد. قبل از استفاده از این محصول، آن را با آب مخلوط کنید. سپس آن را فقط روی یک تکه کوچک تشک خود تست کنید. به این ترتیب ، شما می توانید قبل از استفاده از آن روی کل سطح ، اثرات آن را روی تشک خود ببینید. اگر بهتر به نظر می رسد ، مقداری از آن را روی ناحیه آسیب دیده اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه قبل از لکه برداری زیاد خیس شود. این یک روش مؤثر برای تمیز کردن لکه های سر سخت تشک است.

در استفاده از روش های بالا از مصرف بیش از حد مایعات خودداری کرده تا به داخل تشک نفوذ نکنند.

کمک می خوایین؟ بپرسین