09123196703
ایران، شهریار
فایده ها و مضررات چرت بعد از ظهر

فایده ها و مضررات چرت زدن

فایده ها و مضررات چرت زدن

شاید چرت زدن  را اغلب به  افرد تنبل نسبت دهید، اما در واقعیت ، آنها می توانند برای اکثر افرادی که حتی شب ها به خوبی می خوابند ، بسیار مفید باشد.بیایید بیشتر فایده ها و مضررات چرت زدن در بعد از ظهر را بررسی کنیم.
ممکن است در حوالی نیمه ظهر با آن احساس خواب آلودگی بیش از حد آشنا باشید.این وضیعت معمولی است ، شما ناهار خورده اید یا خیر ، و این حالت در اثر هشدار طبیعی در حدود ساعت 1 تا 3 بعد از ظهر ایجاد می شود. بنابراین ، اگر می بینید که وسط روز با خواب دارید می جنگید و در جایی هستید که می توانید چرت بزنید ، پس این کار را انجام دهید.

فایده های چرت زدن

چرت زدن کوتاه، تقریباً بلافاصله احساس خواب الودگی را تسکین می دهد و هوشیاری را برای چند ساعت پس از بیدار شدن بهبود می بخشد. و بسیاری از مزایای دیگر نیز وجود دارد. چرتها می توانند برای عملکرد محیط کار بسیار مفید باشند. چرتهای کوتاه به طور معمول نشان داده شده است ، حوادث و اشتباهات را کاهش می دهد و در عین حال باعث بهبود توجه ، تمرکز ، عملکرد و هوشیاری نیز می شود.

به عنوان مثال ،بسیاری بیماران متوجه می شوند که چرت های کوتاه برنامه ریزی شده برای مدیریت خواب آلودگی روزانه آنها بسیار مهم است. کارگران شیفت نیز ،قبل از کار شبانه یا هنگام استراحت از چرتهای کوتاه سود می برند ، در حالی که برخی از آنها قبل از رانندگی به خانه نیاز به چرت زدن دارند تا مطمئن شوند که پشت فرمان خواب نمی روند.

چرت زدن همچنین به تقویت روحیه و توانایی شما در مدیریت استرس کمک می کند. از چرتها می توان برای به دست آوردن انرژی برای اواخر شب استفاده کرد. آنها حتی می توانند بطور موثری برای مقابله با خواب آلودگی مورد استفاده قرار گیرند ، هنگامی که چرت زدن کوتاه قبل از رانندگی یا استفاده از ماشین آلات سنگین،استفاده شده است،عملکرد رانندگان را به شدت بهبود بخشیده است.

چرتها نه تنها ،باعث می شوند احساس خواب آلودگی و هوشیاری کمتری داشته باشیم بلکه باعث بهبود عملکرد شناختی ، زمان واکنش ، حافظه کوتاه مدت و حتی روحیه ما می شوند.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که مرتباً چرت می زنند بعد از چرت زدن کوتاه بعد از ظهر هنگام خواب ، نسبت به افرادی که گه گاهی چرت می زنند ، احساس هوشیاری بیشتری می کنند.

یک گروه تحقیقاتی دریافتند افرادی که چرت میزنند در مقایسه با افرادی که این عادت را در طول روز ندارند،در یادگیری مهارت جدید موفق تر عمل می کنند.
در حقیقت ، کلیه مزایای چرتها ،مشابه مواردی است که بعد از مصرف کافئین (یا سایر داروهای محرک) تجربه می شوند، اما بدون عوارض جانبی وابستگی به کافئین و احتمالاً مختل شدن خواب در هنگام شب

مضررات چرت زدن

علیرغم این مزایا ، چرت زدن همیشه بهترین گزینه برای همه نیست. به عنوان مثال ، برخی از افراد در خوابیدن در هر مکانی به غیر از تختخواب خود مشکل دارند ، و چرت زدن را در مطب یا هر جای دیگر بعید می دانند.
افراد دیگری هستند که برای انها خوابیدن در طول روز بسیار سخت است.

چرت زدن طولانی یا چرت زدن خیلی دیر در روز ممکن است بر طول و کیفیت خواب شب تأثیر منفی بگذارد. اگر شب هنگام خوابیدن مشکل دارید ، چرت زدن فقط مشکلات را تقویت می کند.

یک مطالعه نشان داده است که چرت زدن با افزایش خطر نارسایی قلبی در افرادی که در معرض خطر هستند همراه است.

مدت یک چرت چقدر باید باشد؟

میزان زمانی که می خواهید برای چرت زدن بگذرانید ، بستگی به زمان موجود شما ، نحوه کار چرت زدن برای شما و برنامه های شما برای شب آینده دارد. به طور کلی هر چقدر طول چرت بیشتر باشد ، بعد از بیدار شدن احساس جوانی بیشتری خواهید کرد.

 

چرت زدن های طولانی یک تا دو ساعت بعد از ظهر به این معنی است که شما در آن شب کمتر احساس خواب الودگی میکنید (و به خواب کمتری نیاز دارید). این بدان معنی است که خوابیدن بیشتر از حد معمول طول خواهد کشید.

 

اگر می خواهید دیرتر از حد معمول بیدار شوید ، یا اگر کمی طولانی تر بیدار بودن در هنگام شب ، آزار دهنده نیست ، حدود 1.5 ساعت چرت بزنید. این طول یک چرخه خواب معمولی است. حدوداً یک ساعت خواب عمیق را تجربه خواهید کرد که به دنبال آن نیم ساعت آخر خواب سبک است.

از خواب بیدار شدن در هنگام چرت سبک ، احساس طراوت و هوشیاری به شما می دهد. با این حال ، این احساس در چرت طولانی نخواهد بود. اگر خیلی طولانی بخوابید و خواب سبک را در انتهای چرت زدن بیش از حد انجام ندهید ، احتمال اینکه با احساس کندی و خواب آلودگی از خواب بیدار شوید زیاد است. اگر بعد از چرت زدن احساس خواب آلودگی کردید ، نگران نباشید ، این احساس موقتی است و بعد از مدتی از بین می رود.

 

گزینه دیگر داشتن چرت کوتاه “قدرت” است. چرت کوتاه مدت 10-15 دقیقه می تواند هوشیاری ، عملکرد شناختی و خلق و خوی را تقریبا بلافاصله پس از بیدار شدن بهبود بخشد. این مزایا به طور معمول چند ساعت طول می کشد.

 

چرت قدرت بسیار عالی است زیرا شما هیچ احساس رخوت یا خواب آلودگی را بعد از بیدار شدن تجربه نخواهید کرد. این بدان دلیل است که شما در این مدت کوتاه وارد هیچ خواب عمیقی نمی شوید.

 

تحقیقات نشان می دهد ، یک چرت کوتاه ، زودهنگام تا اواسط بعد از ظهر بزرگترین تاثیر در جوان سازی را در مقایسه با چرت ها، در هر زمان دیگری از روز فراهم می کند. با این حال ، اگر می خواهید بیدار بمانید ، چرت زدن کوتاه در هر زمان می تواند به شما کمک کند تا هوشیار باشید.

چند نکته در مورد چرت زدن کوتاه مدت

 

1. چرت زدن های کوتاه مدت 20 دقیقه ای به طور کلی بسیار بهتر از حالت های طولانی تر است، زیرا چرت زدن طولانی تر باعث می شود شما به مراحل عمیق تر خواب بروید و منجر به افزایش احساس بی حالی هنگام بیدار شدن می شوید.

 

چرت زدن طولانی تر نیز می تواند در خواب شبانه اختلال ایجاد کند. چرت های کوتاه تر به طور معمول طراوت دارند و می توانند برای چند ساعت هوشیاری را افزایش دهند.

 

2. اطمینان حاصل کنید که محیط خواب شما راحت ، ساکت ، تاریک و خنک است. اگر در خانه هستید ، سعی کنید فقط در رختخواب خود چرت بزنید. اگر در خانه نیستید ، مکانی را پیدا کنید که بتوانید دراز بکشید.

 

تا حد امکان از ورود نور به اتاق جلوگیری کنید (یا از چشم بند استفاده کنید) و برای جلوگیری از سر و صدای اطراف خود ، از یک دستگاه هد فن و یا گوشهای سیلیکونی استفاده کنید.

 

۳- چرتهای کوتاه مدت قبل از ساعت دو بعد از ظهر تمایل دارند به همان اندازه در خواب شبانه تداخل نداشته باشند ، بنابراین چرتهای زودتر بهتر هستند. اگر فهمیدید که شب هنگام خواب مشکل دارید و خوابتان نمیبرد ، از خوابیدن در طول روز خودداری کنید.

بنا بر این فایده ها و مضررات چرت زدن در روز را بهتر درک کردیم.

درصورت داشتن هر گونه اختلال در خواب خود حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

برای یافتن تشک مناسب برای چرت زدن در بعد از ظهر یا خواب کامل در شب ، فروشگاه بروسا را مشاهده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک می خوایین؟ بپرسین