09123196703
ایران، شهریار
ضخامت و عرض تشک یک نفره

ضخامت تشک یک نفره

ضخامت تشک یک نفره ،تشک های ضخیم با تجمل ، راحتی و خواب راحت همراه هستند.

عوامل موثر بر ضخامت تشک

همه افراد می خواهند هر شب روی یک تخت مجلل بخوابند ، بنابراین هنگام خرید تشک جدید ، در نظر گرفتن ارتفاع می تواند درک بهتری از راحتی تشک به شما بدهد.

ضخامت تشک راحتی شما را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا خوابیدن روی یک تشک خیلی نازک یا حتی خیلی ضخیم ممکن است منجر به کم خوابی شود و سلامتی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

از ضخامت تشک به عنوان ارتفاع یا عمق آن نیز یاد می شود. تشک های ضخیم تر از 20  سانت را اغلب تشک های بسیار عمیق یا فوق العاده بلند می نامند.

ضخامت تشک یکنفره
ضخامت تشک یک نفره

ضخامت تشک شما نیز بر روی ارتفاع تخت شما تأثیر می گذارد. در حالت ایده آل ، بالای تشک شما باید 50 سانت از کف فاصله داشته باشد.

به این ترتیب پای شما هنگام نشستن در لبه تخت می تواند به زمین برسد و ورود و خروج از آن را راحت می کند.

در این مقاله ، ما عوامل تعیین کننده ضخامت تشک و مواردی را که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد ضخامت تختخواب جدید خود در نظر گرفت ، بحث می کنیم.

نمودار ضخامت تشک

هیچ مقررات استانداردی در مورد ضخامت تشک وجود ندارد. ضخامت بیشتر تشک های با کیفیت بالا بین 8 تا 14 اینچ (هر اینچ حدودا 2.5 سانت) است. لیست زیر به شما ایده می دهد که تشک ها بر اساس ضخامت آنها چگونه دسته بندی می شوند.

2 تا 5 اینچ:

تشک هایی با ضخامت کم

5 تا 8 اینچ:

تشک های باریک

8 تا 12 اینچ:

تشک های استاندارد

12 تا 16 اینچ:

تشک های ضخیم ، عمیق یا بلند

بیش از 16 اینچ:

تشک های فوق العاده ضخیم ، عمیق یا بسیار بلند
ممکن است متوجه شوید دو گزینه اول “تشک های نازک” را توصیف می کنند ، اما تفاوتی بین تشک های کم ارتفاع و باریک وجود دارد که قابل ذکر است.

تشک های کم مشخصات معمولاً تشک های بادی هستند یا در تختخواب و تخت خواب های تاشو وجود دارد.

یک تشک با نمای کم برای یک کودک نوپا خوب عمل می کند و اگر برای میهمان گاه به گاه به تخت خواب نیاز دارید ، می توانند در اتاق های مهمان نیز کار کنند.

(ما آنها را برای افرادی که معمولاً خارج از شهر میزبان هستند توصیه نمی کنیم زیرا این تختخواب ها برای بزرگسالان معمولاً راحت نیستند و به سرعت خراب می شوند).

تشک های باریک دارای لایه هایی از کف هستند که به آنها راحتی و دوام بیشتری می بخشد.

این تشک ها با راحتی بیشتری می توانند بزرگسالان را در خود جای دهند و برای افرادی که تحرک محدودی دارند و از تشک های ضخیم اجتناب می کنند گزینه خوبی است.

ضخامت تشک خواب
ضخامت تشک یک نفره

عوامل تعیین کننده ضخامت تشک

عمق تشک به ضخامت هر یک از لایه های داخل آن بستگی دارد. بیشتر تشک ها دارای 2 لایه در داخل خود هستند ، اما تشک های با کیفیت بالا ممکن است دارای سه ، چهار یا چند لایه باشند. هر لایه شامل مواد مختلفی است.

این مواد روی بالشتک ، پشتیبانی و دوام تشک شما تأثیر می گذارند. دو لایه اساسی که در همه تشک ها وجود دارد ، لایه راحتی و لایه پایه است.

لایه راحتی

لایه راحتی لایه رویی تشک است. در برخی از انواع تشک ها مانند تختخواب داخلی ، لایه راحتی یک بالش است که شامل پنبه ، پشم یا پلی فوم است. رویه بالش یک لایه سطحی از مواد نرم ، بخیه زده شده و همراه با پوشش تشک است.

انواع دیگر تشک ها مانند تشک های لاتکس ، هیبریدی یا مموری فوم ، دارای لایه های راحتی لاتکس یا مموری فوم هستند.

لایه های پایه آنها از مواد مختلف ساخته شده است. ویژگی های کانتورینگ و کاهش فشار تشک به استحکام و احساس لایه راحتی بالای آن بستگی دارد.

منظور از لایه های راحتی معمولاً 2 تا 3 اینچ ضخامت است تا کوسن و پشتیبانی مناسبی داشته باشد. برخی از تختخوابها ممکن است بیش از یک لایه راحتی برای تقویت شکوه داشته باشند یا شامل فن آوری های ویژه خواب مانند ویژگی های خنک کننده یا پشتی هدفمند باشند.

این لایه های دیگر که در زیر لایه راحتی قرار دارند اغلب لایه های انتقالی نامیده می شوند.

در برخی از تخت ها ، لایه های گذار به راحتی به مناطق مختلف بدن مانند سر ، شانه ها ، پشت ، باسن و پاها راحتی می دهند. سر ، کمر و پاهای شما نیاز به حمایت محکم تری دارند ، در حالی که شانه ها و باسن شما به کوسن نرم تری احتیاج دارند.

ضخامت تشک
ضخامت تشک یک نفره

لایه پایه

لایه پایه که به آن لایه زیرین نیز گفته می شود ، دوام تشک را تعیین می کند. در بیشتر تشک های با کیفیت ، لایه پایه حداقل 50 درصد ضخامت کل تشک را تشکیل می دهد.

به عنوان مثال ، اگر یک تشک 12 اینچی خریداری می کنید ، اطمینان حاصل کنید که لایه پایه حداقل 6 اینچ ضخامت دارد. تشک های دارای لایه پایه ضخیم تر معمولاً بادوام هستند زیرا لایه پایه ضخیم از افتادگی تشک جلوگیری می کند.

در تشک های داخلی و ترکیبی سنتی ، لایه پایه از سیم پیچ ساخته شده است. بیشتر تخت های مموری فوم دارای یک لایه پایه پلی فوم هستند ، در حالی که تخت های لاتکس ممکن است در پایه دارای کف لاتکس یا پلی فوم باشند.

هنگام تصمیم گیری درباره ضخامت تشک یک نفره چه نکاتی را باید در نظر گرفت

اگر تشکی راحت و بادوام می خواهید ، باید حداقل 8 اینچ ضخامت داشته باشد ، از جمله حداقل نیاز به لایه راحتی ضخیم 2 تا 3 اینچ و لایه پایه ضخامت 5 تا 6 اینچ.

معمولاً هرچه تشک ضخیم تر باشد ، احساس ملایم تری می کند.

در این بخش ، ما در مورد عواملی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد ضخامت تشک خود در نظر بگیرید بحث خواهیم کرد.

موقعیت خواب

سطوح مختلف ضخامت بر روی احساس تشک تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود بر کیفیت خواب شما بدون توجه به موقعیت خواب شما تأثیر می گذارد.

برخی از موقعیت های خواب به بالشتک سازی بیشتری نیاز دارند ، در حالی که موقعیت های دیگر به پشتیبانی بیشتری نیاز دارند. تشک هایی با ضخامت متفاوت می توانند این نیازهای مختلف خواب را برآورده کنند.

خوابیدن به پهلو:

بهترین تشک ها برای خواب به پهلو عموماً 12 تا 14 اینچ ضخامت دارند و کوسن زیادی به شانه ها و باسن می دهند. این مناطق وزن کل بدن شما را در حالت خوابیدن پهلو تحمل می کنند.

لایه های راحتی مخمل خواب دار ، بالشتک مورد نیاز برای کاهش فشار در شانه ها و باسن را فراهم می کنند.

خوابیدن به پشت:

خوابان های پشتی به تشک هایی با ضخامت 10 تا 12 اینچ نیاز دارند تا بتوانند از انحنای طبیعی ستون فقرات آنها پشتیبانی کرده و از بدرفتاری ستون فقرات جلوگیری کنند.

عدم انطباق ستون فقرات باعث کمر درد ، گردن درد ، یا سفتی عضلات می شود. تشکی به ارتفاع 10 تا 12 اینچ با لایه پایه ضخیم و لایه راحتی نازک تر ، پشت شما را پشتیبانی می کند و از غرق شدن جلوگیری می کند.

خوابیدن روی شکم:

خوابان های روی شکم به تشک هایی با ضخامت 10 اینچ احتیاج دارند تا  فشار احتمالی را بدرستی روی ستون فقرات کاهش دهند. تشک های دارای لایه راحتی نازک تر ، سطح خواب بیشتری را ایجاد می کنند و مقاومت در برابر فشار در زیر شکم شما را ایجاد می کنند.

خواب ترکیبی:

خواب های ترکیبی معمولاً روی تشک های ضخیم 12 اینچی با حس متوسط ​​راحت هستند.

از آنجا که خوابهای ترکیبی در طول شب به پهلو ، پشت یا شکم می خوابند ، به تشکی نیاز دارند که تعادل و سفتی را ایجاد کند.

وزن بدن

ضخامت تشک یکنفره و مواد استفاده شده برای ساخت آن تعیین می کند که تشک شما چگونه به وزن بدن شما پاسخ می دهد. تشک شما باید برای استراحت راحت در شب به اندازه کافی پشتیبانی کند ، و این انتخاب تا حدودی توسط وزن شما تعیین می شود.

وزن های سبک (با وزنی کمتر از 60 کیلو):

تشک هایی با طول یا ضخامت 12 اینچ گزینه مناسبی برای افراد سبک تر است. لایه های راحتی ضخیم تر متناسب با بدن آنها هستند ، نقاط فشار را از بین می برند و دردها را کاهش می دهند.

وزن های متوسط ​​(وزن بین 60 تا 105 کیلو):

خوابهای سایز متوسط ​​بسته به موقعیت خواب ممکن است تشکهایی با ضخامت 10 تا 12 اینچ انتخاب کنند.

هنگام خرید تشک ضخیم ، مواد استفاده شده در ساخت هر یک از لایه ها را بررسی کنید تا درک کنید که چگونه روی تشک شما تأثیر می گذارد. خواب های متوسط ​​روی تخت متوسط ​​احساس راحتی می کنند.

افراد سایز بزرگ (وزن بالاتر از 105 کیلو ):

افراد سایز بزرگ ممکن است تشکهایی با ضخامت 12 تا 14 اینچ با لایه راحتی حداقل 6 اینچ ضخامت انتخاب کنند.

لایه های راحتی ضخیم تر با پشتیبانی کافی می توانند از فرو رفتن تشک جلوگیری کنند.

خوابیدن به تنهایی یا تختخواب مشترک با یک شریک

تشک های ضخیم تر با لایه های زیادی که دارند و یک لایه پایه بلند می توانند از تشک نازک حمایت بیشتری کنند.

اگر تختخواب خود را با شریک زندگی خود تقسیم می کنید ، فشار تشک شما بیشتر از زمانی است که تنها می خوابید. فشار بیشتر روی تشک نازک تری می تواند آن را آویزان کند. شما به تشکی نیاز دارید که ضخامت آن حداقل 10 تا 12 اینچ باشد.

شرایط خاص پزشکی

افرادی که بیماری های خاصی مانند کمردرد دارند ممکن است به تشک های محکم تری با لایه های راحتی نازک تر نیاز داشته باشند. تشک های در محدوده 8 تا 12 اینچی با احساس متوسط و سفت برای مبتلایان به کمردرد مناسب هستند.

این تخت ها به اندازه کافی محکم هستند که می توانند پشت شما را پشتیبانی کرده و از فرو رفتن تشک جلوگیری کنند در حالی که به اندازه کافی نرم هستند و می توانند با انحنای طبیعی ستون فقرات شما مطابقت داشته باشند.

مطابقت با انحنای طبیعی ستون فقرات ، پشتیبانی کمر را افزایش می دهد ، و کمر درد را تسکین می دهد.

کسانی که مبتلا به آرتروز ، درد شانه یا درد مفصل ران هستند ، برای افزایش بالشتک به تشک های نرم تری نیاز دارند.

تشک هایی با ضخامت 12 تا 14 اینچ گزینه خوبی برای افرادی است که دارای این شرایط پزشکی هستند.

این به این دلیل است که تشک های این ضخیم اغلب دارای لایه های راحتی دیگری هستند که با منحنی های شما مطابقت دارند و نقاط فشار را از روی شانه ها ، باسن و مفاصل برطرف می کنند.

ارتفاع پایه تختخواب شما

هنگام تصمیم گیری در مورد ضخامت تشک جدید خود ، فاکتور ارتفاع فنر جعبه ، پایه ، سکو یا تخت قابل تنظیم را تعیین کنید.

ارتفاع کلی تختخواب شما ، از جمله پایه تخت و تشک ، نباید بیش از 25 اینچ حدودا 50 سانت باشد.

به عنوان مثال ، اگر تشک شما 18 اینچ ضخامت دارد ، پایه شما نباید از 7 اینچ بلندتر باشد. افرادی که تحرک محدودی دارند مانند کمر درد ، درد مفاصل یا آرتروز ممکن است ورود و خروج از تخت های بلندتر مشکل باشد.

مزایا و معایب تشک های ضخیم

تشک های ضخیم به طور معمول نرم تر از تخت های نازک هستند و به همین ترتیب سطح بلندی برای لگن ، شانه ها و سایر مناطق حساس را فراهم می کنند.

با این حال ، تشک های ضخیم دارای اشکالاتی نیز هستند. آنها می توانند سنگین تر و گران تر باشند. هنگام انتخاب تختخواب جدید ، ضخامت هر یک از لایه ها و نحوه تأثیر آنها بر روی تشک را در نظر بگیرید.

فواید

آنها بالشتک سازی بیشتری را ارائه می دهند ، که مخصوصاً برای خوابهای جانبی راحت است
تشک های ضخیم تر می توانند وزن دو بزرگسال را تحمل کنند ، در حالی که ممکن است تشک های نازک دیگر آویزان شوند.

اشکالات

گران ترند زیرا شامل لایه ها / مواد بیشتری هستند.
به دلیل لایه های بیشتر سنگین تر ، بالا بردن تشک هنگام ساخت تخت یا انتقال آن به اتاق دیگر را دشوار می کند
تخت های ضخیم تر ممکن است در نهایت بیش از حد بلند باشند و این امر باعث می شود افراد با تحرک محدود نتوانند از رختخواب داخل و خارج شوند.

نتیجه

تشک های خیلی ضخیم ، ورود و خروج از رختخواب را مشکل می کند ، در حالی که تشک های خیلی نازک ممکن است به اندازه کافی برای یک شب خواب آرام پشتیبانی نکنند.

اگر یک تشک با ضخامت 20 تا 35 سانت بخرید ، تعادل بین ضخیم و خیلی نازک را حفظ می کنید. بسته به نیاز و مواد مورد استفاده برای ساخت تشک ، بهتر است تشکی را در محدوده (20 تا 35) سانت انتخاب کنید.

تشک های یک نفره و دو نفره با ضخامت مناسب را از فروشگاه بروسا خریداری کنید.

 

 

کمک می خوایین؟ بپرسین