09123196703
ایران، شهریار
خواب و افسردگی

خواب و افسردگی

خواب و افسردگی

احساس بی حس و حال بودن یا افسردگی می کنید؟ خواب و روحیه و افسردگی کاملاً در هم تنیده هستند

رابطه خواب و افسردگی از آنچه فکر می کنید عمیق تر است

رابطه خواب و افسردگی برای بسیاری از روابط شخصی پیچیده است. خلق و خوی ضعیف می تواند در کیفیت خواب تاثیر گذار باشد و به نوبه خود ، یک شب پر تنش می تواند، مقابله با خواسته های روز را دشوارتر کند. ماهیت دو طرفه خواب و خلق و خوی ، علت و معلولیت را دشوارتر می کند ، بنابراین هدف قرار دادن هر دو زمینه برای افزایش حداکثری مهم است.

خواب و تنظیم هیجان

استراحت مناسب به ما کمک می کند تا احساسات خود را تنظیم و کنترل کنیم. خواب ضعیف، منجر به یک احساس عاطفی کوتاه تر و واکنش شدیدتر به موقعیت های منفی می شود. خواب بر توجه و تمرکز تأثیر منفی می گذارد ، بنابراین احساسات ما بیشتر تحریک می شوند و در هنگام غوطه ور شدن در افکارمان،کمتر منطقی تصمیم میگیریم. ما زمان خواندن دقیق چهره سخت تری داریم ، درگیری بیشتری را تجربه می کنیم و نسبت به اطرافیان همدلی کمتری داریم. وقتی خواب کافی نداریم ، هوش هیجانی ما یک شیرجه عمیق را در پیش می گیرد و توانایی ما در هماهنگی با دیگران را مختل می کند.

خواب ، تنهایی و انزوا اجتماعی

تنهایی و انزوای اجتماعی مرگ و میر را افزایش می دهد ، و به همین ترتیب این هانشانگرهای مهم سلامتی هستند. فردی که به خوبی نمی خوابد ، کمتر احتمال دارد که با دیگران ارتباط سازنده برقرار کند و فاصله اجتماعی خاصی می گیرد، و آن فاصله باعث می شود فرد برای دیگران جذابیت کمتری پیدا کند – به طوری که اغلب دیگران نتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند. تنهایی باعث ایجاد استرس و اضطراب می شود که به اختلال های بیشتر در خواب کمک می کند. این چرخه ای را تنظیم می کند که خود را تقویت می کند. در بررسی و تحقیقات خواب مردم ایالات متحده آمریکا در سال 2019 ، افرادی که خواب ضعیف تری دارند، 1.77 برابر بیشتر در برابر با کسانی که خوابی عالی در طول شبانه روز دارند،با مشکلات اجتماعی روبرو هستند.

در مورد وضیعت روحیتان، با پزشک معالج خود صحبت کنید

افسردگی افراد زیادی را در دنیا درگیر خود کرده و از هر ۶ نفر ،فرد بزرگسال یکنفر در دنیا،علایم افسردگی را تجربه می کند.اگر بیش از دو هفته احساس کمبود ، یا ناامیدی کرده اید و علاقه خود را به فعالیتهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید از دست داده اید. پزشک شما تاریخچه کاملی از اختلال در خلق و خو شما خواهد گرفت ، از جمله اینکه چطور بر انرژی ، خواب ، اشتها ، احساس ارزش ، غلظت و فعالیت شما تأثیر گذاشته است. اگر افکاری برای صدمه زدن به خود یا دیگران دارید ، لطفاً سریعاً کمک بخواهید.

در مورد وضیعت خوابتان با پزشک صحبت کنید

خوابیدن بیش از حد یا کم خوابی هر دو ،از علایم افسردگی هستند.اگر از خواب خود ناراضی هستید ، آن را با متخصص خود مطرح کنید.اختلالات خواب شما را در معرض خطر بیشتری برای تغییر خلقی قرار می دهد و می تواند تأثیر عمده ای بر بهزیستی شما داشته باشد. یک متخصص پیدا کنید که بتواند به شما در ارزیابی ، تشخیص و مدیریت این شرایط کمک کند.

هنگامی که کیفیت خواب و مدت زمان خواب را بهبود دهید ، این عوامل در درمان افسردگی موفق تر است. برای هر دو مسئله به دنبال کمک حرفه ای باشید ، اما برای افزایش شانس موفقیت خود ، روی این چهار عادت کار کنید که نشان داده شده است که هم خواب و هم روحیه را بهبود می بخشد:

به طور منظم تمرین کن
به خصوص صبح ، مقدار زیادی از نور در فضای باز بدست آورید
به روال معمول ادامه دهید
مراقبه را تمرین کنید
خواب ضعیف بر روابط ، زندگی اجتماعی و پیوستگی تأثیر منفی می گذارد و اغلب با علائم افسردگی همراه است. خواب و روحیه دو عامل کلیدی متقابل است و برای بهترین نتیجه باید با هم درمان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک می خوایین؟ بپرسین