09123196703
ایران، شهریار
تمرینات ذهنی برای کمک به خواب

تمرینات ذهنی برای کمک به خواب

تمرینات ذهنی برای کمک به خواب

‎تمرینات ذهنی برای کمک به خواب,تحقیقات نشان داده است که تمرینات ذهن آگاهی با کاهش سطح استرس قبل از خواب به شما کمک می کند بخوابید.

ذهن آگاهی فرآیند دستیابی به یک وضعیت ذهنی است که در آن کاملاً از لحظه فعلی آگاه هستید.

با رعایت نکات ذهن آگاهی ما می توانید هم کمیت و هم کیفیت خواب خود را بهبود ببخشیم.

چقدر تنفس آگاهانه می تواند به شما در خواب کمک کند

تمرکز بر روی نفس شما به شما کمک می کند تا احساس آرامش کنید و عضلات بدن را آرام کنید.

این احتمال خواب رفتن شما را افزایش می دهد.

همچنین به آرام کردن ذهن قبل از خواب نیز کمک خواهد کرد.

برای استفاده از این تمرین:

روی تخت خود دراز بکشید و خود را راحت کنید.
5 دقیقه از طریق بینی خود تنفس کنید.

به این فکر کنید که هوا چگونه وارد بینی شما می شود.
در بالای نفس خود را برای 2 شمارش نگه دارید.
برای 5 شمارش از دهان خود بازدم کنید. تصور کنید که افکار منفی از بدن شما خارج شود.

به آن افکار یک رنگ بدهید. اگر احساس عصبانیت می کنید ، ممکن است قرمز رنگ باشند.
روند را تکرار کنید.

هنگامی که در هوای تازه نفس می کشید ، به نحوه تغذیه بدن خود توجه کنید.
بگذارید تمام افکار و احساسات منفی خود را کنار بگذارید زیرا آنها را با نفس بیرون می دهید.
این می تواند به رفع فشار ذهن شما کمک کند. این شما را برای خواب آماده تر می کند.

‎اسکن بدن شما می تواند به شما در خواب کمک کند

تمرین ذهنی
تمرینات ذهنی برای کمک به خواب

 

‎استرس می تواند خود را در قسمت های مختلف بدن نشان دهد.

این ناراحتی باعث افزایش سطح استرس شما می شود.

اسکن بدن شما فرمت تنفس آگاهانه است و با آگاهی بیشتر از بدن به شما کمک می کند.

این تنش را آزاد می کند و غلظت فشار را بهبود می بخشد.

‎برای استفاده از این تمرین:

‎دراز بکشید و خود را راحت کنید.
‎از سر خود شروع کنید و در نظر بگیرید که چه احساسی دارد.

آیا دردی وجود دارد؟ آیا می توانید یک نسیم از پنجره در سراسر صورت خود احساس کنید؟

آیا پلکهای شما احساس سنگینی می کنند؟
‎تأیید کنید که چه احساسی دارد توجه کنید از آن آگاه باشید و سپس به عضله بعدی بدن خود بروید.
‎وقتی به یک ناحیه بسیار پر تنش رسیدید ، چند باری آن عضلات را بالا بکشید و سپس آنها را آزاد کنید.

تفاوت بین دو حالت را احساس کنید.
‎خواهید فهمید که این عمل متمرکز خواب را با آرامش بدن ترغیب می کند.

نحوه انجام راهنمای مدیتیشن برای کمک به آرامش

اگر قبلاً مدیتیشن نکرده باشید ممکن است استفاده از یک برنامه یا ویدیو برای راهنمایی شما از طریق مدیتیشن بهترین نقطه شروع باشد.

راهنما با شما از طریق تنفس آگاهانه و اسکن بدن و همچنین تکنیک های تجسم صحبت خواهد کرد.

این امر باعث می شود تا ذهن شما از افکار غیر مؤثر و بیدار نگه داشته شود.
ما می دانیم که کیفیت خواب شما می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد.

به همین دلیل است که ما تلاش زیادی می کنیم تا بتوانیم که بهترین تشک را برای شما انتخاب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک می خوایین؟ بپرسین