09123196703
ایران، شهریار
تشک سفت یا نرم

تشک نرم یا سفت

تشک سفت یا نرم

خوب ، یک سؤال وجود دارد که هر خریدار تشک باید از خود بپرسد: سفت یا نرم؟ این سوال بسیار خوبی برای شروع است زیرا استحکام واقعاً روی راحتی و حمایت شما از روی تشک تأثیر می گذارد.

بله ، بخش بزرگی مربوط به ترجیحات شخصی هست،ولی هر کدوم از این تشک ها مزایا خاص خود را دارد.

ما این راهنما را برای کمک به همه خریداران سردرگمی که در مورد سفتی یا نرمی تشک اینده خود،قصد تصمیم گیری دارند قرار دادیم.

چه چیزی باعث می شود یک تشک سفت یا نرم شود؟

درجه سفتی تشک عمدتا با ساختار و مواد اولیه به کار رفته تو ان تشک مشخص می شود. برای مثال یک تشک فنر متصل بدون لایه راحتی کافی خیلی می تونه سفت باشه، البته درجه سفتی فنر و نوع فنر به کار رفته تو تشک می تونه تاثیر زیادی رو درجه سفتی تشک داشته باشه، که معمولا تشک های دارای فنر میکروسل به خاطر ارتجاع کمتر در مقابل وزن بدن در مقابل تشک های با فنر کلاسیک دارای پشتیبانی بیشتر و سفت تر هستند.از طرفی ضخامت و چگالی فوم ها به کار رفته در تشک نیز تاثیر به سزایی در تایین این درجه دارد.

علاوه بر تمام فاکتورهای بالا ،اندازه و وزن بدن فردی که روی تشک میخوابه،واقعا میتونه تاثیر گذار باشه،مطمینا فردی با وزن بالاتر نیروی بیشتری به فنر ها وارد میکنه و احساس نرم بودن بیشتر به تشک نسبت به فرد سبک وزن تر روی ان تشک فنری میکنه،یا فرد دارای وزن کمتر فوم ها و اسفنج های به کار رفته در داخل تشک را کمتر فشرده میکند و احساس نرمی بیشتری می کند.


تشک سفت یا نرم


مزایا و معایب استفاده از تشک های سفت و نرم

تشک های سفت دارای مزایای زیادی هستند و پشتیبانی بیشتری از وزن بدن می کنند. در عین حال به شما این احساس را می دهند که روی لایه بالای تشک خوابیدید و مشکلی برای حرکت روی تشک ندارید.

همین امر باعث می شود تشک های محکم نسبت به تشک های نرم خنک تر شوند. زیرا بیشتر در بالای تشک دراز کشیده ، بیشتر بدن در معرض هوایی است که در اتاق خواب در حال حرکت است.
با این حال ، در حالی که تشک های محکم پشتیبانی زیادی می کنند ، هنگام تسکین فشار بهترین ها نیستند.

در هنگام خوابیدن روی یک تشک محکم ممکن است برخی از افرادی که عادت به خواب به پهلو دارند،فشار جدی روی شانه ها و باسن خود احساس کنند. همچنین ، در حالی که راحتی ذهنی است ، بسیاری از افراد تشک های سفت را خیلی راحت تصور نمیکنند.

کاهش فشار در واقع همان جایی است که تشک های نرم می درخشند. آنها به افرادی که عدت به خوابیدن به پهلو دارنداجازه می دهند کمی بیشتر در تشکشان غرق شوند و فشار احساس شده روی شانه ها و باسن را کاهش دهند. همچنین ، بعضی مردم معمولاً تشک های نرم را راحت تر توصیف می کنند.

در حالی که این تشک ها نرم و کاهش دهنده فشار هستند اما پشتیبانی کمتری برای وزن های بالاتر نسبت به تشک های سفت دارند.این نوع تشک ها برای افرادی که عادت به خوابیدن روی شکم و پشت هستند گزینه مناسبی نیستند.

همچنین به دلیل اینکه مردم بیشتر در تشک های نرم غرق میشوند ممکن است ، احساس تغییر وضیعت خواب و غلت زدن کمی سخت تر از تشک های سفت تر برایشان باشد،و مقداری بیشتر احساس گرما کنند.

پس به طور خلاصه تشک سفت برای گروه های زیر گزینه مناسب تری می تواند باشد:

  1. افرادی که عادت به خوابیدن روی شکم دارند،این افراد به پشتیبانی بیشتری در تشک خود نیاز دارند به خصوص در ناحیه باسن که ستون فقرات انها در خط مناسبی قرار بگیرد و دچار اسیب کمتری شوند.
  2. بعضی از افرادی که به خوابیدن به پشت عادت دارند،معمولا تشک با درجه متوسط سفت و سفت برای این افراد مناسب هست.
  3. افراد با وزن بالاتر ، معمولاً نیاز به پشتیبانی بیشتری نسبت به تشک نرم دارند. تشک های سفت تر معمولاً پشتیبانی بیشتری را ارائه می دهند و باید بتوانند وزن بیشتری را تحمل کنند.
  4. خوابیدن خنک تر. همانطور که در بالا اشاره کردم ، تشک های محکم معمولاً نسبت به تشک های نرم خنک تر هستند.
  5. افراد دارای مشکلات تحرک. هرکسی که به دلیل آسیب دیدگی یا مشکلات سلامتی در جابجایی خود مشکل دارد ممکن است بخواهد یک تشک محکم انتخاب کند. یک تشک محکم باعث می شود تغییر موقعیت ها و ورود به داخل و خارج از رختخواب بدون احساس گیر کردن بسیار آسان تر شود.

تشک نرم برای گروه های زیر توصیه می‌شود:

  1. افرادی که به خوابیدن به پهلو عادت دارند به دلیل اینکه فشار کمتری به شانه ها و باسن وارد شود تشک نرم گزینه مناسبی است.
  2. کسانی که دوست دارند در تشک خود بیشتر غرق شوند. تشک های نرم واقعاً به خواب آوران اجازه می دهند تا این حس را بیشتر تجربه کنند.
  3. افرادی که درد در مفاصل خود احساس می‌کنند.

فکر نهایی

در پایان، با توضیحات بالا انتخاب بین تشک سفت و یک تشک نرم خیلی دشوار نیست. انتخاب این که فرد تشک سفت یا نرم می خواهد اولین قدم برای یافتن تشک مناسب است!

کمک می خوایین؟ بپرسین