09123196703
ایران، شهریار
چگونه اتاق خواب خود بزرگتر به نظر برسد

چگونه اتاق خواب خود را بزرگتر جلوه دهیم

چگونه اتاق خواب خود را بزرگتر جلوه دهیم ، امکان داشتن یک فضای بزرگ و دلخواه اتاق خواب، برای برخی افرادی که خصوصا در شهرهای بزرگ با آپارتمان های کوچک زندگی می کنند همیشه وجود نخواهد داشت. در صورتی که شما در فضای کوچکی زندگی می کنید باید این سوال را از خود بپرسید که چگونه می توانم وسایل مورد نیاز را در این اتاق خواب با فضای محدود جای بدهم؟

چیدمان اتاق تنها از نظر فنگ شوئی مهم نبوده بلکه از نظر کاربردی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

در مرحله اول داشتن یک تخت خواب کوچک مهم ترین قدم برای بزرگتر جلوه دادن اتاق خواب شما خواهد بود.

در ادامه شش راهکار برای بزرگتر جلوه دادن فضای اتاق خواب ارائه می کنیم.

بزرگ تر جلوه دادن اتاق خواب

چگونه اتاق خواب خود را بزرگتر جلوه دهیم
چگونه اتاق خواب خود را بزرگتر جلوه دهیم

1.استفاده از فضاهای عمودی در اتاق خواب کوچک

سعی کنید بیشتر از فضاهای عمودی استفاده نمایید.

به طور مثال در صورتی که شما یک فضای مربع شکل کوچک در اختیار دارید و قصد دارید در گوشه ای از آن یک کمد قرار دهید، بهتر است نهایت استفاده را از کف تا سقف نمایید.

به طور مثال می توانید از کمدها یا کتابخانه های بلند با عرض کم استفاده کنید تا بتوانید از حداکثر فضای عمودی اتاقتان استفاده کنید.

2.استفاده از آینه در اتاق خواب

یکی دیگر از راهکارهای بزرگ تر جلوه دادن اتاق خواب، استفاده از آینه می باشد. در صورتی که از آینه های دیواری یا آینه هایی که کل دیوار شما را پوشش می دهند استفاده می کنید، مهم ترین مساله برای بزرگتر جلوه دادن فضایتان این است که ارتفاع آینه بلند بوده و فاصله آن از سقف کم باشد. استفاده از هرگونه آینه با رعایت موارد ذکر شده بسیار می تواند اتاق شما را بزرگتر جلوه بدهد.

3.استفاده از فضاهای پرت و هدررفته اتاق

در صورتی که فضای کافی در اتاق در اختیار ندارید بهتر است از فضاهای پرت و هدر رفته اتاق استفاده کنید و یا با از بین برد فضاهای پرت بین وسایل (تخت-میز-کمد) فضای بزرگی را بدست آورید.

4.استفاده از کوچک ترین فضاهای اتاق

می توانید با نصب و به کارگیری شلف و جالباسی کوچک، متناسب با فضاهای کوچک ایجاد شده در گوشه های اتاق محل مناسبی برای قرار دادن وسایل و لباس های خود فراهم کنید.

چگونه اتاق خواب بزرگتر جلوه کند
چگونه اتاق خواب بزرگتر جلوه کند

 

5.استفاده از وسایل چند منظوره

اختراع وسایل جدید کار را برای ما آسان تر نموده است. تخت های تاشو که قابلیت تبدیل به مبل را دارند یکی از بهترین انتخاب ها بوده و باعث می شوند زمانی که شما نیازی به تخت ندارید آن را جمع کرده و به عنوان مبل با حجم کمتر از آن استفاده کنید. مبلمان تختخواب شو بهترین انتخاب برای فضای کم عرض با طول زیاد می باشند.

6.استفاده از رنگ های روشن در اتاق خواب

رنگ روشن منجر به بزرگتر دیده شدن اتاق خواب می شود.

استفاده از وسایل و رنگ دیوار روشن، فضای اتاق خواب را بزرگتر جلوه می دهد.

بزرگ تر جلوه دادن اتاق منجر به ایجاد حس بهتری در اتاق خواب می شود. این کار، در کنار بهره گیری از تشک استاندارد، خواب بهتری را رقم می زنند. می توانید تشک طبی خود را با سایز دلخواه از مجموعه خانه تشک تهیه کنید و در صورت نیاز تشک سفارشی با ابعاد دلخواه تهیه کنید.

کمک می خوایین؟ بپرسین