09123196703
ایران، شهریار
Sleep Position

وضیعت ها و استایل های متفاوت خوابیدن

 وضیعت و مدل های خوابیدن

در این مقاله به وضیعت ها و مدل های خوابیدن و مزایا و معایب هر کدام می پردازیم.

سه وضیعت اصلی در خواب داریم: به پهلو،به پشت و به شکم

متخصصان خوابیدن به پهلو رو توصیه میکنن ،برای اینکه راحت تر استراحت کنید و احتمال وقفه را در خواب کاهش بدیم.

خبر خوب برای خر و پف کنندگان به پهلو خوابیده

در حالی که وضیعت های زیادی برا خوابیدن به پهلو وجود داره،که همشون در کاهش بیخوابی و کمبود خواب مزمن مفید هستند، راحترین وضیعت خوابیدن ،به پهلو در حالی که زانو ها رو خم کرده و به سمت سینه بالا برده می باشد، اگر شما مشکل کمر درد دارید بهتره که بالشی بین پاها قرار بدید تا فشار روی باسن و پایین کمر شما کاهش یابد.

این وضیعت همچین به خانم های باردار(تشک باتیس) توصیه میشه مخصوصا خوابیدن به پهلوی چپشون،که این مدل و سبک خوابیدن کمک شایانی به این دسته افراد می کند.

به پشتتون بهتر بخوابید

اگر خوابیدن به پشتتان را ترجیح میدهید، مراقب باشید،زیرا خوابیدن طولانی در این مدل و وضیعت خوابیدن  ممکن است باعث کمر درد شود بهتر است در حالی که به پشت خوابیده اید یک حوله رول شده یا یک بالش نرم زیر زانو قرار داده تا شکل حالت طبیعی منحنی ستون فقرات حفظ شود .

هشدار برای کسانی که رو شکم میخوابند

اگر شما به خوابیدن روی شکم عادت دارید متاسفانه خبر بدی برای شما داریم،متخصصان خواب اعتقاد دارند خوابیدن روی شکم میتونه باعث کمر درد و در برخی موارد گردن درد بشه.
در افراد با عادت این مدل خوابیدن زیاد تکون خوردن برای یافتن وضیعت راحت تر گزارش شده،بنابر این اگر روی شکم خود میخوابید، از یک بالش بسیار نرم استفاده کنید، یا اصلا بالش استفاده نکنید، که باعث میشه گردن در زوایای نا مناسب قرار نگیره.

 

بیایید با هم نگاه ریز تری به وضیعت های خواب افراد بکنیم:

1. موقیعت جنین:

بسیاری از ما در این وضیعت میخوابیم ، طبق تحقیقات از جامعه اماری مردم کشور امریکا ۴۷٪ مردم به این حالت میخوابند و شایع ترین حالت خواب محسوب میشود.همچنین زنان نسبت به مردان بیشتر از این وضیعت استفاده میکنند و ۳۷٪ اعتقاد دارند که این مدل بهترین وضیعت خواب است.

۲.موقیعت سقوط:

افرادی که به روی شکم دراز کشیده و سر به سمت کناره ها و دست ها به زیر بالش یا پیچیده دور بالش
با وجود دومین وضیعت خواب محبوب ،حدود ۲۵٪ ان را بد ترین وضیعت خواب نامیدند

۳.موقیعت سالگرد

نمیتونید بهترین وضیعت خواب برا خودتون پیدا کنید؟ اگر ارزوی خوابیدن در یک شب خوب دارید،انتخابی بهتر از این گزینه نمیشه داشت. این مدل شامل خوابیدن به پهلو میشه با دو دست باز جلوی بدن شما

 

وضیعت های خوابیدن
استایل خوابیدن و وضیعت و مزایا و معایب هر کدام

۴.موقیعت سرباز:

شاید بگویید یک سرباز شخصی است که در ارتش خدمت میکند اما نام موقیعت چهارم خواب نیز هست،که ۱۱٪ افراد انرا انتخاب کردند.این وضیعت افرادی که به پشت میخوابند و دستشان نزدیک بدنشان است را شامل می شود.

۵.موقیعت ستاره دریایی:

برای همه شما عاشقان دریا،این وضیعت شانس خوبیه،و برای همه انهایی که ترجیح میدهند مثل موجودات بی مهره دریایی بخوابند.بیشتر کسانی که به این شکل میخوابند اعتقاد به مزایای پزشکی این حالت دارند.این وضیعت به این صورت هست که فرد به پشت میخوابه با دستان نزدیک به سر یا روی بالش

۶.موقیعت لاگ:

یکی از کمترین موقیعت های استفاده شده در خواب است و شامل کسانی میشود که به پهلو خوابیده و دستان باز در دو طرف پهلو میباشد،و جالب است که طرفداران این وضیعت خودشان را سالم تر از بقیه میدانند.

کمک می خوایین؟ بپرسین